Wednesday 11 June 2014

SUPER SPECIAL CHEAT MEAL



Thank you so much for all the comments to my previous post! One of the best thing about this blogging hobby is definitely interaction with you all. On the Finnish blogs that I follow (or I try to follow, I've been useless at it all year but getting better now that I have more time) I've noticed a very unpleasant and also rather odd phenomenon... When you talk about food or exercise you receive a lot of nasty comments. People get awfully angry over it. I fail to understand why but nevertheless I was very happy to not receive any. All the comments were so thoughtful and smart. They made my day.

I mentioned in that post that I'd tell you about my cheat meal last week. This was the setting I had it in. In the most beautiful little hillside village between Nice and Monaco called Eze. In Eze there is the most beautiful restaurant called La Chevre D'Or. I have spent many summers in the South of France already but had never made the effort to dine there before. Mostly due to the fact that the menu is fine dining and it's not the kind of thing my other half and I normally go for. However my Mother-In-Law and I made a pact that this summer the two of us wouldn't just stick to our usual haunts but go and explore new restaurants. Small and big, near and a bit further, cheap and expensive, smart and casual... just everything. Well La Chevre D'Or ain't cheap and it ain't casual but it's an experience worth having. 


La Chevre D'Or is located in a small boutique hotel by the same name. Upon arrival you walk through their beautiful gardens overlooking the most stunning views over the Riviera.


My usual camera was out of action that evening but my backup one didn't do too bad of a job capturing this pink beauty!



My Mother-In-Law tried to get me to pose properly and position my feet the way they were told to position them in her modelling days. Ha, no chance of that! 

I was wearing my Issa dress from some years ago. It felt grown up and smart enough for the occassion.


How about this pose then? A school teacher comes to mind! (No offence to school teachers but you know what I mean... I hope!)




The views really were breathtaking. It's a shame that a camera can never capture it like your eye can.




Here she goes! She puts my poses to an absolute shame! What's also a shame is that you can't see her handbag more closely. It's the most beautiful, special edition Louis Vuitton little number from years ago. I can't stop drooling over when ever she wears it. It's incredibly impractical and only fits in credit cards and an iPhone, not even a lipstick but who cares, it looks the part!


The bar inside La Chevre D'Or.


And the bar outside. How lovely is that?



I can't even be bothered to say anything about my poses anymore. But cheers!


After enjoying a glass of champagne whilst enjoying the views we got seated to our table.


The restaurant itself is inside but the views are equally incredible and the room itself stunning. I didn't find the setting too stuffy either, which fine dining can often be.


Let's get started. Some amuse-bouche. I can't remember what they were exactly but I can remember that I ate them all with pleasure! 


The bread. I had already eaten half of it when it occurred to me to take a picture of it. Sorry. It looked much nicer whole. It had a pinch of lemon in it and it was warm and fresh and soft and salty. Amazing. And like I told you in the comments of my sugar addiction post (those comments are in Finnish though, sorry) I'm not a bread eater normally. This was no ordinary bread and well worth it.





Then onto the starters. I had foies gras. Kind of felt like the dish to have in a French fine dining restaurant. And good it was!


And then they brought us a little in-between-dish, which happened to also be Foies Gras... this time pan fried. Delicious.


Mother-In-Law's pigeon. 


And my lamb, which tasted incredible. 


Then... this dish would really deserve a little fanfare... The most unbelievable lemon dessert. The lemon is actually made of chocolate. White chocolate. Inside it there's the most delicious lemon... something. Custard, merengue, and all sorts of sugary, creamy goodness. I went for it based on our lovely waiter's recommendation and he was right indeed!


Here he is, with more sugary treats! Yes, I had one of these too. The chocolate one on the left. 

So that was my cheat meal. From beginning to finish. BUT... it didn't lead into a binge. The next morning I was back on my clean eating. I used to try and not eat pretty much anything the day after an indulgence like this and that's where I always went wrong. Hunger feeds sugar cravings. This time I started the day with a healthy breakfast of eggs and spinach.

I'm up late because I've just finished packing. I'm heading to London tomorrow! I can't wait! I have two reasons for my trip... To celebrate a close friend's 40th and to attend another friends' wedding. 


Minna x

18 comments:

  1. Ooh, onpa ihanan näköinen paikka! Silkkaa nautintoa joka aistille. Ihanan erikoisia ruokia. Ja siis toi sitruuna suklaata?? Wau, mikä elämys.
    Ruoka- ja fitnesspostaukset aiheuttaa harmittavan usein marinaa, kateutta ja valitusta. Kadehditaan niitä jotka pystyy johonkin sellaiseen, johon itse ei pysty. Tai tiedetään asioista paremmin. Toisaalta se on todella mielenkiintoista, toisaalta masentavaa. Kaikilla meillä on heikkouksia, joihin kaipaamme vain ja ainoastaan tukea.
    Tuosta sokerista vielä, johon Mariiia (?) kommentoi. En tarkoita, etteikö sokerittomuus olisi mahdotonta, harva vain oikeasti siihen pystyy. Siis että karsii todella kaiken makeisen, suklaan, jäätelön, viinin ym. Mä sallin näitä itselleni joskus, mutta enin aikaa ollaan ruodussa ja syödään järkevästi. En tavallaan usko sellaiseen, että kieltää itseltään kaiken. Siitä tulee sellainen himottava asia, josta syyttää itseään, jos sitten joskus sortuu. Elämä on nautintoja varten :) Toki periodeina ne on fiksuja kausia, puhdistavia sellaisia. Ja oikein hoikka Minna olet yhä edelleen! Kyllähän jo huonon hiilarin, pastan, riisin, vaalean leivän jne, karsiminen pitää ihmisen sutjakkaana.

    Olen muuten samaa mieltä ravintoloiden valaistuksesta! Miksi niin monet kivat paikat pilataan kirkkailla lampuilla, oi miksi?? Niin moni tuntemani ravintola olisi paljon houkuttelevampi, jos pöydissä olisi kynttilät. Rakastan kynttilän valossa ruokailua. Meillä on aina kotona kynttilät, kun ruokailemme vkloppuisin, se on vaan niin ihanaa ja tunnelmallista. Tai no, kesällä ne usein jää ;) Onkohan ravintolat usein miesten stailaamia..?? Todella kauniilta näytti juuri tuo mainitsemasi ravintola kynttilöineen, illastaisin ilo mielin.

    Kivaa viikonloppua Lontooseen, ihania juhlia sulla tiedossa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mäkään en haluaisi kieltää itseltäni mitään ihan totaalisesti, eikä se mun tavoite olekaan... Mulla vaan on selvästi ihan oikea ongelma sokerin kanssa, joten koen, että tarvitsen selkeät pelisäännöt. Mennään yhdellä cheat mealillä per viikko ja katsotaan miten se sujuu... :-)

      Sama täällä! On hyvin helppoa valaista tila kuin tila tunnelmallisesti... kynttilöitä ja seinälamppuja. Ei spottivaloja kattoon!

      Kivaa viikonloppua sullekin Katariina!

      Delete
  2. äläs nyt, tuo eka poseerauskuva ja asento varsinkin oli tosi hieno ! Tyylikäs asu ! Ihania maisemia ja erikoisia patsaita ja veistoksia. Kaunista ! Ruokakuvat saikin sitten kuolan valuamaan....... :-P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha, kiitos! Mulla on kamala nälkä kun täällä kirjoittelen, joten saavat mullakin kuolan valumaan... nyt lähden illalliselle ;-)

      Delete
  3. Such a beautiful setting. Isn't it interesting how real ladies always wear tights when they dress up, no matter how hot it is. I remember my grandmother always reminding me of that. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes you're right! Although age might have to do something with it too... after a certain age most women don't feel comfortable without tights anymore. But my Mother-In-Law is definitely a very classy lady :-)

      Delete
  4. Nämä ravintolajutut saa aina hymyn huulille, ihan mahtavia maisemia ja hyvää ruokaa. Ja hyviä poseerauksia, tuollaiset on just hauskoja. Ei aina liian tosissaan saa olla :)

    Noihin negatiivisiin kommentteihin, olen huomannut saman jutun aika monessa Suomi-blogissa ja vaikka eri mieltä toki saa olla, niin joillain aihealueilla niitä nimettömiä negatiivisia kommentteja tulee aika paljon. Ja ne kommentit ovat aivan kamalaa luettavaa. Onneksi suurin osa on niitä kivoja kommentoijia, mutta nuo negat jää aina hyvin mieleen. Eihän se ainoastaan Suomi-ongelma ole, mutta suurin osa seuraamistani ei-suomalaisista blogeista saa pääosin kannustavia ja mukavia kommentteja juuri näistä mainitsemistasi aiheista.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakastan tehdä ravintolapostauksia... sillä rakastan ruokaa ja ulkona syömistä! :-)

      Totta, ne negatiiviset kommentit jäävät valitettavasti aina mieleen ja eihän niistä tule lukijalle muuta kun inhottava fiilis. Niin varmaan tosin kirjoittajallekin. Harmillinen ilmiö...

      Delete
    2. Not grumpy, just wondering. And - is a comment negative only because it is not all iiih and oooh and what a fantastic life you have?

      Delete
  5. I don't quite get it. A person that postes thousands of pictures of herself on the net complains that she can not pose?? You sure have had time to practice.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha, talking about negative comments...

      What I don't get is that why are you so grumpy?

      Delete
  6. Mieletön paikka, kaunis sinä ja upea anoppi! Kiva kun kuvissa vilahtaa perheenjäseniäsikin ja muutenkin tosi kivoja postauksia kirjoitat. Niin, ja kiitos siitä aurinkorasvavinkistä, tilasin heti Amazonista ja hyvin menee meikin alla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiva, että tykkäät postauksista! :-) Ja tosi kiva kuulla, että tilasit Heliocarea. Mä sain itse juuri Amazonista viiden purkin toimituksen, ettei vaan pääse loppumaan!

      Delete
  7. Kaunista! Olen matkaamassa saksalaisen mieheni kanssa etelä-Ranskaan lomalle elokuussa. Mitkä olisi must-see paikat, joita suosittelisit runsaan viikon lomalle? Tähän mennessä ollaan varattu pari yötä Château de Bernestä mutta muuten suunnitelmat täysin auki. Nizzasta lennetään, mutta itse mielisin vähän muuallekin. Ja mies täyttää myös vuosia loman aikana joten jotain kivaa pitäisi hänelle keksiä... Täysipäivästä puuhaa tämä loman suunnittelu :) btw, vinkkailit kerran mulle mustasta DvF:n pitsimekosta, josta kyselin mailitse. Sopiva koko käveli vastaan Tukholmassa ja se on ehkä paras mekko ikinä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heippa Mia! Huomasin, että Chateau de Berne on Provencessa. Siellä päin on myös tosi mahtava entinen Four Seasons -hotelli, joka nykyään kantaa nimeä Terre Blanche. Käydään siellä aina pari kertaa kesässä kun monet tutut tykkäävät lomailla siellä. Riippuen missä päin Provencea olette, sieltä ei välttämättä ole kovin suuri luuppi matkustaa St Tropeziin, joka on aina vierailemisen arvoinen paikka. Rivieran parhaat rannat mun mielestä ja muutenkin ihanan eloisa paikka elokuussa.

      Nizza ei ole mun lempparipaikkoja, kiireinen kaupunki, huonot rannat. Cannes on noista suuremmista mun lempikaupunki täällä. Joka paikkaan voi kävellä, rannat on hienoa hiekkaa ja niiltä löytyy tosi kivoja rantaravintoloita. Pienemmistä kylistä Mougins ja St Paul de Vence on tosi kauniita, vanhoja kyliä rivieralta vähän sisämaahan päin. Tässä rannalla Nizzan ja Monacon välissä Cap Ferrat, Ville Franche ja Beaulieu on upeita alueita ja Cannesin suunnalta löytyy Antibes ja Juan Les Pins.

      Varmaan vähän liikaakin tuli nyt suositeltua, mutta koko Riviera on ihanaa aluetta!

      Kiva kuulla, että sait oman pitsimekkosi! :-) Tosi hyvää synttärireissua tänne päin!

      Delete
  8. Ihania maisemia ja upeat poseeraukset teillä molemmilla :). Meillä myöskin on suunnitteilla lomareissu Ranskan Rivieralle ja sitä silmällä pitäen tiedustelin, että millainen paikka tuo Eze on? Onko tosi pieni vai onko keskustassa elämää? Kahviloita, ravintoloita ym. ihan normihintaluokassa vai onko kaikki ns. fine dining paikkoja?

    ReplyDelete